неділю, 14 липня 2013 р.

Моя художня виставка - 2. Презентація робіт

Закінчилась Художня виставка в Галереї Ратуші м.Чернівці, яка стала для мене дебютною міською виставкою.

Також свої роботи представили 3 досвідчених чернівецьких художники: Й.Захандревич, А.Амборський та Р.Ковалевський - організатор виставки.
Експонувалось 14 моїх робіт: 2 полотна і 12 картин.

 

  Живописні полотна: 

 "Чіп і Я" полотно, акрил 50Х70

Полотно передає фантазійне почуття нічного польоту крізь зорі на улюбленій шиншилі :)

"Поцілунок Ангела" полотно, акрил 35Х50
 Ангел поцілував сплячу дівчинку і вилетів у вікно, залишивши лише пір'їнку на її голові...

 

Живопис: 

"Жовті тюльпани" папір, акварель 30Х40
Тюльпани світились зсередини, ніби наповнені сонцем, дуже захотілося це відтворити і, як не банально, цей квітковий натюрморт насправді став для мене символом розлуки.

"Світло за воротами" папір, акварель 30Х40
Ці старі, перекошені часом ворота - вхід на мою дачу. Контраст затіненого похмурого переднього плану з залитим світлом заднім викликав у мене асоціацію з вірою в радісне майбутнє, надією на краще, світле.

"Болото" папір, акварель 30Х40
Болото - теж реальний об'єкт (зарослий кущами та очеретом став в с.Валяво Кіцманського р-н).
Робота - учасник конкурсу на сайті "Неизвестный гений".
http://www.neizvestniy-geniy.ru/cat/design/other/881275.html?author 
Спочатку глядачі сайту, а потім і відвідувачі виствки зійшлись на думці, що назву "Болото" я підібрала невдало, бо пейзаж нагадує чарівну казку :). Дуже приємно, але назву я залишила - болото теж може бути казковим і чарівним.

"Японська композиція" папір, акварель, пастель 20Х30
Простота ліній і форм, чистота кольорів гілочки дикої орхідеї викликає образ витончених японських композицій.

"Жовті тюльпани знов" папір, пастель 20Х30







І знову жовті тюльпани... Спробувала намалювати їх в іншій техніці, - доречі, перша моя робота пастеллю.

"Карпати. Віженка" папір, гуаш 30Х40
"Карпати. Віженка - 2" папір, гуаш 20Х30
На картинах зображено гуцульську хату в с.Віженка Вижницького р-н. Цікавим в гірських пейзажах є те, що класичні архітектурні форми українських Карпат ніби повторюють лінію гір, - захотілось відтворити це у своїх роботах.

 

 Графіка:

"Дріади" папір, туш, акварель 30Х40
Уважно придивіться і  Ви побачите постаті двох дріад, які оберігають своїми обіймами стовбур дерева, гладять його листочки. Вони дають дереву свою любов і захист, а воно їм - життя.

"Рік Бика" папір, туш, акварель 20Х30
Сяючий Бик величаво ступає порами року. В рогах його виблискують Сонце і Місяць - символи вічності. Він проходить через Зиму (вгорі): засніжені хатинки, Перша різдвяна зірка, ангели з сурмами, дідух і маленькі колядники - її символи. Переходить до Весни (зліва): Пасхальне яєчко, приліт ластівок, заквітчані хатинки, маленькі курчатка  несуть її образ. Влітку (внизу) він бачить вінки, що пустили річкою дівчата на Івана Купала, рибалку у човнику, череду на полонині, снопи сіна та село у соняхах. Добирається до осені (справа): багатим урожаєм, дощами, бабиним літом та святом Покрови славиться вона.
Коловорот закінчується і починається нове коло.

"Щедрівка" папір, туш, акварель 20Х30
Графічна робота ілюструє текст прадавньої щедрівки "Ой сивая зозуленька".
У піснях зимового циклу поєднання небесних світил дослідники пояснюють як «космічні міфоознаки шлюбного мотиву», чи, як висловився О. Потебня, «шлюб Сонця й Місяця». У піснях із таким мотивом Сонце і Місяць оспівуються як небесна шлюбна пара. А зорі народна символіка кваліфікувала як дітей сонця і місяця. Щедрувальники, порівнюючи з ними господаря і його родину, ніби поширювали на людей небесну благодать.
Інший символ щедрівки – зозуля. Існує повір’я, що вона віщує прихід весни і має ключі від вирію, а отже пов’язана зі світовим деревом. За народними віруваннями, зозуля може накувати людині довголіття.
http://uk.wikipedia.org/wiki/Ой,_сивая_та_і_зозуленька
         
   "Ой, сивая та й зозуленька"
Ой, сивая та й зозуленька
     Пр. Щедрий вечір добрий вечір! 
            Добрим людям на здоров’я!

Усі сади та й облітала. (Пр.)
А в одному та й не бувала. (Пр.)
А в тім саду три тереми. (Пр.)
А в першому — ясен місяць. (Пр)
А в другому — красне сонце. (Пр.)
А в третьому — дрібні зірки. (Пр.)
Ясен місяць — пан господар. (Пр.)
Красне сонце — жона його. (Пр.)
Дрібні зірки — його дітки. (Пр.)
"Катаклізми." Диптих папір, туш 20Х30
Дві частини диптиха виражають нюанс і контраст форми і демонструють дивний сюжет: космічний корабель попав у піщану бурю на Марсі, бархани закручують його, але він намагається врятуватися. Задум був таким. Деякі відвідувачі бачили підводні мотиви... в решті-решт, це абстракція і кожен фантазує щось своє.

"Поклоніння Сонцю." Триптих папір, туш 40Х120
Триптих "Поклоніння Сонцю" відтворює язичницький сакральний обряд Сонячного культу. Кожна частина триптиху є фрагментом переходу дії від статики до динаміки. Три жіночі постаті завмерли в молитві (перша частина), яка перетворюється у плавний танець (частина друга), що в третій частині триптиху виливається в несамовите, нестримне, схоже на оргію магічне дійство.

Полотна "Чіп і Я", "Поцілунок Ангела" і графіка "Поклоніння Сонцю" стали фаворитами виставки.

3 коментарі:

  1. Іринко, яка Ви талановита! Вітаю з художньою виставкою! Успіхів!
    Так приємно читати блог українською мовою!
    Буду рада, якщо і Ви станете моїм читатем!

    ВідповістиВидалити
    Відповіді
    1. Юлю, завжди дуже рада Вам у своєму блозі і з задоволенням завітаю до Вас :)

      Видалити
    2. О, Ви з'явились! А я вже запереживала чи не в пестоту писала коментарі :-)))
      Чекатиму гостю! ;-)

      Видалити