понеділок, 10 лютого 2014 р.

Тема: Живопис – вид образотворчого мистецтва

План-конспект заняття з живопису №2
Тема: Живопис – вид образотворчого мистецтва (2 години).
Боттичелли, Сандро. Рождение Венеры. Около 1482-1483. 172,5 x 278,5 см. Холст, темпера. Возрождение. Италия. Флоренция. Галерея Уффици.


Мета: вивчення основних видів образотворчого мистецтва та поняття живопису, знайомство з історією живопису, його жанрами; розвиток мистецьких умінь та естетичних уявлень; виховання духовних, моральних цінностей, орієнтирів у сфері образотворчого мистецтва, інтересу, готовності і здатності до творчої діяльності, бажання створювати художні образи,
Обладнання: книги з історії мистецтва, ілюстрації, картини, що демонструють різні жанри живопису, скло, акварельні фарби, пензлі
План:
1.      Організація класу до заняття
1.1.Привітання. Організація
1.2.Перевірка готовності до заняття
2.      Розкриття теми заняття
2.1. Оголошення теми заняття і знайомство студентів з планом заняття
2.2.Теоретична частина
2.2.1.      Види образотворчого мистецтва
2.2.2.      Поняття живопису
2.2.3.      Наскельні зображення первісної людини
3.      Практична частина. Акватипія.
4.      Підсумок заняття
4.1. Підсумкова бесіда
4.2. Заключна бесіда; прибирання робочих місць

Хід заняття:
1.      Організація класу до заняття
1.1.Привітання. Організація. Перевірка присутніх
1.2.Перевірка готовності до заняття

2.      Розкриття теми заняття
2.1. Оголошення теми заняття і знайомство студентів з планом заняття
2.2.Теоретична частина
2.2.1.      Види образотворчого мистецтва
В залежності від того, чим оперує художник, в образотворчому мистецтві розрізняються три основних види – живопис, скульптура і графіка. Кожний з них має в своєму розпорядженні власні матеріали та техніки.
2.2.2.      Поняття живопису
Живопис — зображення фарбами (барвниками) на площині предметів та явищ реального світу, перетворених творчою уявою художника.
2.2.3.      Наскельні зображення первісної людини
Творили дaвні художники при світлі смолоскипів aбо світильників із моху. Рукою чи примітивними пензлями (жмутом вовни чи пучком трaви) нaносилися сaжa, мінерaльні фaрби. Головними персонaжaми первісних кaртин стaвaли твaрини (зубри, коні, олені, мaмонти). Нaйдaвніші мaлюнки були недосконaлими, однaк згодом мaйстерність стaлa просто врaжaючою.
(Демонстрація ілюстрацій)


2.2.4.      Живопис епохи Відродження.
В основі культури епохи Відродження (14-17ст) лежить принцип гуманізму, утвердження гідності і краси реальної людини, її розуму та волі, її творчих сил. Італія — батьківщина Відродження Найталановитіші майстри епохи Відродження: Леонардо да Вінчі, Рафаель, Мікеланджело. Вже сучасники називали їх божественними.
2.2.5.      Жанри живопису: пейзаж, натюрморт, портрет.
Пейза́ж — жанр в образотворчому мистецтві, в якому об'єктом зображення є природа. Як самостійний різновид образотворчого мистецтва пейзаж виник у китайському живописі. Пейзаж за морською темою називається марина.
(Демонстрація ілюстрацій)
Натюрмо́рт— різновид живопису, що зображає застиглі, нерухомі предмети — букети квітів, композиції овочів, фруктів, посуду, килимів, меблів тощо. Перші натюрморти помітили на фресках Стародавньої Греції та Стародавнього Риму.
(Демонстрація ілюстрацій)
Портре́т зображення людини чи групи людей, існуючих чи існувавших в реальній дійсності. Портрет виник в Стародавньому Єгипті
(Демонстрація ілюстрацій)

3.      Практична частина. Акватипія
Акватипія, монотипия или рисунок на основе монотипии, все эти понятия связаны с образным мышлением. Когда присутствует цвет, то пятна превращаются в картины, иллюстрации и какую-то неповторимую графику.
(Демонстрація ілюстрацій)
Практичні вправи

4.      Підсумок заняття
4.1. Підсумкова бесіда
4.2. Заключна бесіда; прибирання робочих місць

 Найкращі роботи студентів:
Дарія Шуришина, 9р. "Лісове озеро"
Станіслав Максимюк, 6р. "Білосніжна зима"

Немає коментарів:

Дописати коментар